Aller au menu Aller au contenu Aller à la recherche
  • Français
  • English

Fiche de DANNER Magali

Bureau : 112 - Pôle AAFE building
Tél. : +33 3 80 39 54 65
E-mail : mdanner@u-bourgogne.fr
Fonction : Associate Professor of Science of Education

Presentation

Associate Professor of Education Science at the MEEF Department of INSPÉ Burgundy

Head of 2nd year Master’s degree Education Sciences – Professional background: Piloting and evaluation in education systems

 

CV

Bachelor of Economics

Master 2 in engineering education and training (Diderot, Dijon)

PhD in education sciences, research recipient (Dijon)

Research and Research Officer / ATER

Senior Lecturer in Sociology, University of Champagne-Ardenne (2001 to 2010)

Lecturer in Education Sciences, University of Burgundy Franche-Comté (since 2010)

 

 

Research Topics

  • Effects of institutional support mechanisms (school workshops, individualized help in secondary education, university tutoring, entrepreneurship awareness …). Recent research: unequal access for higher education students to entrepreneurship training and social reproduction logic (with Nelly Schutz).
  • Trajectories in professional vocational programs backed by a professional field (feeling of professionalization, integration, development of skills …): education, art schools, sports. Recent research: gender analysis on the professional valorization of artistic skills acquired in Art School; reports to the training and sense of competence of the future teachers (with Cathy Perret); analysis of professional reorientation paths of students not received in the teaching competition; BQR project on dropping out of teachers (with Sandrine Garcia and Géraldine Farges) and DEPP research on the working conditions of teachers (with Sandrine Garcia and Géraldine Farges);
  • Valorisation of non-academic skills (serious leisure) in higher education along with atypical bachelors. Project in progress: vocational bachelors in STAPS (with Carine Erard and Christine Guégnard).
  • Occupational integration of young people without employment or training. Project in Progress: NEET_ORA (with Christine Guégnard, Claire Bonnard, Yann Kossi and Jean-François Giret)

 

Publications



55 documents

Article dans une revue

  • Magali Danner, Géraldine Farges, Héloïse Fradkine, Sandrine Garcia. Quitter l’enseignement : un révélateur des transformations du métier dans le premier degré. Education et Sociétés : Revue internationale de sociologie de l'éducation, De Boeck Supérieur 2019, 43 (1), pp.119-136. ⟨10.3917/es.043.0119⟩. ⟨halshs-02374785⟩
  • Catherine Béduwé, Magali Danner, Jean-François Giret. L'évaluation des formations professionnelles de l'enseignement supérieur à l'aune de leurs résultats d'insertion. Revue Française de Linguistique Appliquée, Paris : Publications linguistiques, 2019, 24 (1), pp.67-80. ⟨halshs-02355859⟩
  • Magali Danner, Christine Guégnard. L'orientation des bacheliers professionnels en Staps et Art sous le prisme de la vocation. Sciences sociales et sport, L'Harmattan, 2019, pp.75-94. ⟨halshs-02301863⟩
  • Magali Danner, Nelly Schutz. ‪Démocratiser la culture entrepreneuriale dans l’enseignement supérieur : les limites d’un programme basé sur le volontariat‪. Formation Emploi. Revue française de sciences sociales, La documentation française/CEREQ, 2017, 4 (140), pp.107--127. ⟨hal-01696608⟩
  • Magali Danner, Carine Erard, Christine Guégnard. Probabilités d'orientation déjouées. Des bacheliers professionnels en STAPS et en classe préparatoire aux écoles supérieures d'art. Les Sciences de l'éducation pour l'ère nouvelle : revue internationale, CERSE, Université de Caen, 2016, 49 (3), pp.71-97. ⟨halshs-01447810⟩
  • Magali Danner, Christine Guégnard. Des bacheliers professionnels sur le pont des Arts, du rêve à la réalité ?. Formation Emploi. Revue française de sciences sociales, La documentation française/CEREQ, 2015, Le Bac Pro a 30 ans. ⟨halshs-01240079⟩
  • Magali Danner. Les effets de la réforme sur le sentiment de professionnalisation des futurs enseignants. Revue Phronesis, Institut de recherche sur les pratiques éducatives/Champ social, 2013, Vol. 2 (N°4), p.5-17. ⟨10.7202/1022257ar⟩. ⟨halshs-00952747⟩
  • Magali Danner. La scolarisation féminine à Djibouti. Foro de Educación, 2012, Dedicado a: África ante la educación, https://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/4179434.pdf. ⟨hal-01392389⟩
  • Rachel Solomon Tsehaye, Magali Danner. La scolarisation féminine à Djibouti : une démarche holiste face à l'idéologie développementaliste. Foro de Educación, 2012, pp.55-72. ⟨halshs-00780545⟩
  • Magali Danner, Gilles Galodé. L'insertion des femmes artistes : entre obstacles culturels et choix rationnels. Formation Emploi. Revue française de sciences sociales, La documentation française/CEREQ, 2008, https://formationemploi.revues.org/pdf/1346. ⟨halshs-00353711⟩
  • Magali Danner, Gilles Galodé. L'orientation professionnelle des diplômés des Beaux-Arts : étude des stratégies de positionnement. L'Orientation scolaire et professionnelle, Institut national d'étude du travail et d'orientation professionnelle (INETOP-CNAM), 2006, 35 (1), https://osp.revues.org/pdf/906. ⟨halshs-00086086⟩
  • Magali Danner, Marie Duru-Bellat, Séverine Le Bastard, Bruno Suchaut. L’aide individualisée en seconde : Mise en route et premiers effets d’une innovation pédagogique. Education et Formations, Ministère de l'éducation nationale, de l'enseignement supérieur et de la recherche, Direction de l'évaluation et de la prospective, 2001, http://media.education.gouv.fr/file/60/08/7/4_25087.pdf. ⟨hal-01389443⟩
  • Magali Danner. A qui profite le tutorat mis en place dans le premier cycle universitaire ?. Les Sciences de l'éducation pour l'ère nouvelle : revue internationale, CERSE, Université de Caen, 2000, pp.25-41. ⟨hal-01389694⟩
  • Magali Danner, Marthe Kempf, Jacques Rousvoal. Le tutorat dans les universités françaises. Revue des sciences de l'education, Revue des sciences de l'éducation, 1999, XXV (2), http://www.erudit.org/revue/RSE/1999/v25/n2/032000ar.pdf. ⟨10.7202/032000ar⟩. ⟨hal-01389415⟩

Communication dans un congrès

  • Janine Jongbloed, Magali Danner, Jean-François Giret, Christine Guégnard, Olivier Joseph. Patterns in NEET status during the school-to-work transition in France. Patterns in NEET status during the school-to-work transition in France, Oct 2019, Maastricht, Pays-Bas. ⟨halshs-02381477⟩
  • Magali Danner, Géraldine Farges, Jean-François Giret, Sandrine Garcia. Primary school teachers' images of their profession in a context of change. A study of the French case. Europe and Beyond: Boudaries, barriers and belonging, 14th ESA Conference, ESA (European Sociological Association), Aug 2019, Manchester, France. ⟨halshs-02374818⟩
  • Géraldine Farges, Magali Danner, Sandrine Garcia, Jean-François Giret. Les représentations du métier des professeurs des écoles au prisme des conditions de travail locales et des trajectoires de long terme. Actualité de la Recherche en Éducation et en Formation (AREF), AECSE (Association des Enseignants et des Chercheurs en Sciences de l'Éducation); SSRE (Société Suisse pour la Recherche en Éducation); ABC-Educ (Association belge des chercheurs en Education); Ceds; Lab-E3D; Laces; ESPE d'Aquitaine; Faculté des Sciences de l'Education de l'Université de Bordeaux, Jul 2019, Bordeaux, France. ⟨hal-02187263⟩
  • Magali Danner, Christine Guégnard, Olivier Joseph. Alice's Adventures in NEETland. Through the Looking Glass over 20 years. The 3rd International Tracer Study conference, Experiences with Link and Match in Higher and Vocational Education (EXLIMA 2018), Nov 2018, Bali, Indonesia. ⟨halshs-01947232⟩
  • Magali Danner, Christine Guégnard, Olivier Joseph. Les jeunes NEET : des évolutions contrastées sur 20 ans. 9es rencontres Jeunes & Sociétés en Europe et autour de la Méditerranée "Jeunes, formation professionnelle et insertion sur le marché du travail ", Université de Lausanne; Haute école de santé Vaud; HES-SO, Oct 2018, Lausanne, Suisse. ⟨halshs-01890475⟩
  • Magali Danner, Christine Guégnard, Olivier Joseph. Alice au Pays des NEET : la traversée du miroir sur 20 ans. Jeunesse(s) et transitions vers l'âge adulte : quelles permanences, quelles évolutions depuis 30 ans ?, CEREQ (Centre d'études et de recherches sur les qualifications), Jun 2018, Marseille, France. pp.113-126. ⟨halshs-01813232⟩
  • Géraldine Farges, Magali Danner, Sandrine Garcia, Jean-François Giret. Understanding teachers' perceptions of their social status: the influence of local settings and long term pathways. (Un)Making Europe: Capitalism, Solidarities, Subjectivities, ESA (European Sociological Association), Aug 2017, Athènes, Greece. ⟨halshs-01654977⟩
  • Géraldine Farges, Magali Danner, Sandrine Garcia. L'abandon de l'enseignement : un effet indirect du néo-management ?. Sociologie des pouvoirs, pouvoirs de la sociologie, AFS (Association Française de Sociologie), Jul 2017, Amiens, France. ⟨halshs-01654894⟩
  • Magali Danner, Cathy Perret. Formation initiale des maîtres : quelle professionnalisation selon les étudiants ? Comparaison des modèles français de formation simultané et séquentiel . 29ème colloque international de l'ADMEE : l'évaluation, levier pour l'enseignement et la formation, Agrosup Dijon; ADMÉE Europe, Jan 2017, Dijon, France. ⟨halshs-01465977⟩
  • Magali Danner. Les stratégies de repositionnement sur le marché du travail des sortants non-reçus au concours d'enseignant : quels bénéfices à se maintenir dans une cohérence formation-emploi ?. Les transitions professionnelles tout au long de la vie. Nouveaux regards, nouveaux sens, nouvelles temporalités ? XXIII èmes d'étude sur les données longitudinales dans l'analyse du marché du travail, CEREQ, Dec 2016, Rennes, France. pp.55-63. ⟨halshs-01446964⟩
  • Magali Danner, Géraldine Farges, Sandrine Garcia. Empowerment or the managerialisation of the teaching profession ?. Research Network RN 10 Sociology of Education. International Mid-term Conference, Education and Empowerment: Theories and Practices, ESA (European Sociological Association), Sep 2016, Milan, Italy. ⟨halshs-01370698⟩
  • Magali Danner, Jean-François Giret. L'accès à la titularisation des non reçus au concours de l'enseignement : L'impact du premier emploi sur le positionnement dans la file d'attente. XVèmes Journées internationales de Sociologie du Travail : "crise(s) et mondes du travail", LEST (Laboratoire d'Economie et de Sociologie du Travail), May 2016, Athènes, Grèce. ⟨halshs-01343102⟩
  • Magali Danner, Carine Erard, Christine Guégnard. Des bacheliers invisibles. Journée d'études sur la politique éducative : "de bac moins 3 à bac plus 3 en question : un nouveau tournant des politiques certificatoires", GT46 et RT4 de l'Association française de sociologie, Mar 2015, Paris, France. ⟨halshs-01343594⟩
  • Nelly Schutz, Alain Fayolle, Magali Danner. Utilité d’un modèle d’intention pour évaluer un programme pédagogique d'entraînement à la création d’entreprise dans l’enseignement supérieur. 9ème congrès de l'Entrepreneuriat et de l'Innovation, May 2015, Nantes, France. ⟨hal-01665023⟩
  • Magali Danner. Evaluer le sentiment de professionnalisation des étudiants : enjeux et limites : Le cas des étudiants inscrits dans les masters enseignement. Cultures de l’évaluation et dérives évaluatives : Des fondements idéologiques de l’évaluation aux conceptions des politiques éducatives et de l’apprentissage - 11ème colloque international de l'AFDECE, Oct 2012, Sherbrooke, Canada. ⟨hal-01389695⟩
  • Magali Danner. Women in the artistic professions : Contribution of sociology to the analysis of the processes of “social closure” . 27th International Labour Process Conference "Work Matters", Apr 2009, Edinburgh, Unknown Region. ⟨hal-01389691⟩
  • Magali Danner, Gilles Galodé. Processus d'autosélection à l'entrée des marchés professionnels non réglementés : le cas des professions artistiques. XV journées d'études sur les données longitudinales dans l'analyse du marché du travail, May 2008, Lille, France. http://www.cereq.fr/index.php/content/download/603/9263/file/relief24.pdf. ⟨halshs-00323623⟩
  • Magali Danner, Séverine Le Bastard-Landrier, Sophie Morlaix. Evaluer un dispositif d'accompagnement périscolaire : quelle mobilisation des acteurs pour quels résultats ?. Actes du 18ème Colloque internationale de l'Association pour le développement des méthodologies d'évaluation en éducation (ADMEE-Europe) "Comment évaluer ? Outils, dispositifs et acteurs, Reims, 24-26 octobre 2005, 2005, Neuchâtel, France. pp.cédérom. ⟨halshs-00007441⟩

Ouvrage (y compris édition critique et traduction)

  • Jean-Michel Bazin, Magali Danner, Claude Morizio. Préparer et réussir le CAPES de documentation. de Boeck Université, 280 p., 2008, Formation des maîtres, Sylvie Plane (IUFM Paris) et Jean-Louis Dufays (Université Catholique de Louvain). ⟨halshs-00283542⟩

Chapitre d'ouvrage

  • Carine Erard, Christine Guégnard, Magali Danner. Prendre le risque de la vulnérabilité ? Des bacheliers professionnels à l'université ou en classe préparatoire. Collet, X., coord.; Macaire, S., coord. Vulnérabilités étudiantes : les chemins inattendus de la réussite, CEREQ, pp.31-52, 2019, Céreq échanges, 978-2-11-151-936-7. ⟨halshs-02429208⟩
  • Magali Danner, Christine Guégnard, Olivier Joseph. Le profil des NEET a-t-il évolué en 20 ans ?. Couppié T.; Dupray A.; Épiphane D.; Mora V. 20 ans d'insertion professionnelle des jeunes : entre permanences et évolutions, CEREQ, pp.63-69, 2018. ⟨halshs-01771028⟩
  • Magali Danner. Enjeux et limites d'une auto-évaluation des compétences par les jeunes diplômés. Giret, Jean-François; Morlaix, Sophie. Les compétences sociales et non académiques dans les parcours scolaires et professionnels, Éditions Universitaires de Dijon, pp.91-112, 2016, 978-2-36441-176-0. ⟨halshs-01320326⟩
  • Magali Danner, Sophie Genelot. Évaluer la qualité d'une formation à l'aune des représentations estudiantines. Dominique Groux, Philippe Maubant, Lucie Roger. Cultures de l'évaluation et dérives évaluatives, L'Harmattan, 294 p., 2014, Éducation comparée. ⟨halshs-00982931⟩
  • Magali Danner. L'auto-sélection des femmes dans les carrières artistiques. Mélody Jan-Ré. Créations : le genre à l'oeuvre (Volume 2), L'Harmattan, 248 p., 2012, Logiques sociales, 978-2-336-00133-3. ⟨halshs-00982851⟩

Autre publication

  • Magali Danner. N'est pas indépendant qui veut ! : Analyse des processus de fermeture dans l'accès à l'emploi. 2010, 4 p. ⟨halshs-00489294⟩
  • Magali Danner, Gilles Galodé. Analyse des processus de fermeture dans l'accès à l'emploi : Les professions indépendantes vocationnelles. 2009. ⟨halshs-00485818⟩
  • Gilles Galodé, Magali Danner. Les Diplômés DNAT 2005 : Enquête nationale sur le parcours d'insertion professionnelle 18 mois après le diplôme. 2007. ⟨halshs-00258269⟩
  • Marie Duru-Bellat, Magali Danner, Séverine Le Bastard-Landrier, Céline Piquée. Les effets de la composition scolaire et sociale du public d'élèves sur leur réussite et leurs attitudes : évaluation externe et explorations qualitatives. 2003, http://iredu.u-bourgogne.fr/images/stories/Documents/Publications_iredu/Cahiers_iredu/cahier65.pdf. ⟨hal-01389677⟩
  • Magali Danner, Marie Duru-Bellat, Séverine Le Bastard, Bruno Suchaut. Evaluation d'une innovation pédagogique au lycée : l'aide individualisée en seconde. 2001, http://iredu.u-bourgogne.fr/images/stories/Documents/Publications_iredu/Notes_Iredu/note014.pdf. ⟨hal-01383731⟩

Pré-publication, Document de travail

  • Magali Danner, Christine Guégnard, Inès Albandea. Motivations des élèves en classe préparatoire publique aux écoles supérieures d'art. 2014. ⟨halshs-01089940⟩
  • Magali Danner, Gilles Galodé. Mobilités et devenirs post DNAP : conditions préalables d'information. 2014. ⟨halshs-01086968⟩

Rapport

  • Géraldine Farges, Magali Danner, Sandrine Garcia, Jean-François Giret. Le statut social subjectif des enseignants du premier degré : analyses des représentations d'une profession. [Rapport de recherche] DEPP-MEN. 2018. ⟨halshs-01946884⟩
  • Magali Danner. Evaluation de la formation et de l'insertion des sortants de l'IUFM . [Rapport de recherche] Irédu; ESPE - Université de Bourgogne. 2016. ⟨hal-01389377⟩
  • Magali Danner, Christine Guégnard, Inès Albandea. Motivation et poursuite de parcours des étudiants en école supérieure d'art ayant suivi une formation dans une école préparatoire publique ou privée : Rapport final. [Rapport de recherche] IREDU; CEREQ. 2014. ⟨halshs-01089932⟩
  • Magali Danner, Gilles Galodé. Des compétences artistiques aux compétences professionnelles: les diplômés des écoles supérieures d'art dans leur emploi. [Rapport de recherche] IREDU. 2010, 180 p. ⟨halshs-01086953⟩
  • Magali Danner, Gilles Galodé. A propos de l'insertion professionnelle des diplômés des écoles supérieures d'art : enquête nationale sur les diplômés du cycle long (DNSEP 2003). [Rapport de recherche] Irédu. 2006, 30 p. ⟨halshs-01087186⟩
  • Magali Danner, Gilles Galodé. L'insertion professionnelle des diplômés DNSEP 2003 trois ans après le diplôme. Enquête flash à 36 mois : Rapport pour le ministère de la Culture et de la Communication, Délégation aux Arts plastiques. [Rapport de recherche] Ministère de la Culture et de la Communication. 2006. ⟨halshs-00133787⟩
  • Magali Danner, Gilles Galodé. L'insertion professionnelle des diplômés DNSEP 2003 : Enquête nationale 30 mois après le diplôme : Rapport pour le ministère de la Culture et de la Communication, Délégation aux Arts plastiques. [Rapport de recherche] Ministère de la Culture et de la Communication. 2006, 157 p. ⟨halshs-00105021⟩
  • Magali Danner, Gilles Galodé. Les Diplômés DNSEP 2003 : Enquête nationale sur le parcours d'insertion professionnelle : Rapport pour le ministère de la Culture et de la Communication, Délégation aux Arts plastiques. [Rapport de recherche] Ministère de la Culture et de la Communication. 2005. ⟨halshs-00104786⟩
  • Magali Danner, Séverine Le Bastard-Landrier, Sophie Morlaix. Recherche-action PREMIS. [Rapport de recherche] Conseil Général des Hauts-de-Seine. 2005, 137 p. ⟨halshs-00104114⟩
  • Magali Danner, Marie Duru-Bellat, Séverine Le Bastard-Landrier, Céline Piquée. Les effets de la composition scolaire et sociale du public d'élèves sur leur réussite et leurs attitudes : évaluations externes et explorations qualitatives. [Rapport de recherche] Commissariat général du plan; Direction de l'évaluation et de la prospective, Ministère de l'Education Nationale. 2004, 178 p. ⟨hal-01692834⟩

 

Administrative


Pedagogical responsibilities

2005-2012: Head of Humanities and Social Sciences Network (IUFM Reims and IUFM Dijon)

2009-2013: Head of Master 2 VSPE “Trades of school life and educational practices”, IUFM Dijon

2012-Auj. : Head of the Master 2 Professional PESE “Pilotage and Evaluation in Education Systems” (PESE), Convention with the International Institute for Educational Planning (IIEP-UNESCO) – https://cfoad.u-bourgogne.fr/ science de ‘education / presentation / 687.html

2016-Auj: Member of the steering committee of Master 2 “Management of educational systems, specialty training of trainers of directors of schools” (GSE) of the University Agency of La Francophonie (AUF) – http: // www. foad-mooc.auf.org/-Master-pro-M2-Gestion-des-systemes-.html

 

Missions and institutional commitments

2009-2013: EFSI Project Manager “Evaluation of the quality of training and follow-up of professional integration”, IUFM Dijon

2011-2012: Member of the “Equality and professional mix” mission, University of Burgundy
2019-Auj. : Member of the Ethics Committee of UBFC Research

2019-Auj. : Representative of the 70th section to the bureau of the proposal committee for the organization of the selection committees for the recruitment of teacher-researchers in the 70th / 71st section and questions related to the disciplines of these sections, in particular the tenure of the MCF, the recruitment of the PAST and ATER, the approvals of individual contractors.

 

Scientific activities and networks

2010 Auj. : Member of the Ring, federation of research on gender, referent for the University of Burgundy

2015-Auj. : Expert work for the publication of articles (Journal of Educational Research, Swiss Journal of Educational Sciences)

2015-Auj. : Researcher associated with CEREQ

2015-Auj. : Member of data mining groups (CEREQ’s Generation 2010 survey, 2014 MESRI statistical service graduates’ panel)

2019-Auj. : Member of proposal reading committees (ADMEE 2017 on “Evaluation: Leverage for Education and Training”, Study Day on “Attractiveness of teaching professions” 2019)

 

Lessons

  • Methodology of Quantitative Data Analysis in Social Sciences
  • Research methodology, qualitative and quantitative approach
  • Assessment of learners
  • Socio-historical approach of the education system
  • Evaluation of public policies in education
  • Sociological approach of school audiences

 
 

photo_de_profil:
4078
identite:
DANNER Magali
grade:
Professeur
adresse_postale:
telephone:
+33 3 80 39 54 65
bureau:
112 - Pôle AAFE building
courriel:
mdanner@u-bourgogne.fr
url_site_perso_ou_professionnel:
kc_data:
a:8:{i:0;s:0:"";s:4:"mode";s:0:"";s:3:"css";s:0:"";s:9:"max_width";s:0:"";s:7:"classes";s:0:"";s:9:"thumbnail";s:0:"";s:9:"collapsed";s:0:"";s:9:"optimized";s:0:"";}
kc_raw_content:


{tab=Presentation}

Associate Professor of Education Science at the MEEF Department of INSPÉ Burgundy

Head of 2nd year Master's degree Education Sciences - Professional background: Piloting and evaluation in education systems


{tab=CV}

Bachelor of Economics

Master 2 in engineering education and training (Diderot, Dijon)

PhD in education sciences, research recipient (Dijon)

Research and Research Officer / ATER

Senior Lecturer in Sociology, University of Champagne-Ardenne (2001 to 2010)

Lecturer in Education Sciences, University of Burgundy Franche-Comté (since 2010)

 

{tab=Research Topics}

  • Effects of institutional support mechanisms (school workshops, individualized help in secondary education, university tutoring, entrepreneurship awareness ...). Recent research: unequal access for higher education students to entrepreneurship training and social reproduction logic (with Nelly Schutz).
  • Trajectories in professional vocational programs backed by a professional field (feeling of professionalization, integration, development of skills ...): education, art schools, sports. Recent research: gender analysis on the professional valorization of artistic skills acquired in Art School; reports to the training and sense of competence of the future teachers (with Cathy Perret); analysis of professional reorientation paths of students not received in the teaching competition; BQR project on dropping out of teachers (with Sandrine Garcia and Géraldine Farges) and DEPP research on the working conditions of teachers (with Sandrine Garcia and Géraldine Farges);
  • Valorisation of non-academic skills (serious leisure) in higher education along with atypical bachelors. Project in progress: vocational bachelors in STAPS (with Carine Erard and Christine Guégnard).
  • Occupational integration of young people without employment or training. Project in Progress: NEET_ORA (with Christine Guégnard, Claire Bonnard, Yann Kossi and Jean-François Giret)


{tab=Publications}

[cv-hal id=magali-danner type=authIdHal_s]

{tab=Administrative}
Pedagogical responsibilities

2005-2012: Head of Humanities and Social Sciences Network (IUFM Reims and IUFM Dijon)

2009-2013: Head of Master 2 VSPE "Trades of school life and educational practices", IUFM Dijon

2012-Auj. : Head of the Master 2 Professional PESE "Pilotage and Evaluation in Education Systems" (PESE), Convention with the International Institute for Educational Planning (IIEP-UNESCO) - https://cfoad.u-bourgogne.fr/ science de 'education / presentation / 687.html

2016-Auj: Member of the steering committee of Master 2 "Management of educational systems, specialty training of trainers of directors of schools" (GSE) of the University Agency of La Francophonie (AUF) - http: // www. foad-mooc.auf.org/-Master-pro-M2-Gestion-des-systemes-.html

 


Missions and institutional commitments

2009-2013: EFSI Project Manager "Evaluation of the quality of training and follow-up of professional integration", IUFM Dijon

2011-2012: Member of the "Equality and professional mix" mission, University of Burgundy
2019-Auj. : Member of the Ethics Committee of UBFC Research

2019-Auj. : Representative of the 70th section to the bureau of the proposal committee for the organization of the selection committees for the recruitment of teacher-researchers in the 70th / 71st section and questions related to the disciplines of these sections, in particular the tenure of the MCF, the recruitment of the PAST and ATER, the approvals of individual contractors.

 


Scientific activities and networks

2010 Auj. : Member of the Ring, federation of research on gender, referent for the University of Burgundy

2015-Auj. : Expert work for the publication of articles (Journal of Educational Research, Swiss Journal of Educational Sciences)

2015-Auj. : Researcher associated with CEREQ

2015-Auj. : Member of data mining groups (CEREQ's Generation 2010 survey, 2014 MESRI statistical service graduates' panel)

2019-Auj. : Member of proposal reading committees (ADMEE 2017 on "Evaluation: Leverage for Education and Training", Study Day on "Attractiveness of teaching professions" 2019)

{tab=Lessons}

  • Methodology of Quantitative Data Analysis in Social Sciences
  • Research methodology, qualitative and quantitative approach
  • Assessment of learners
  • Socio-historical approach of the education system
  • Evaluation of public policies in education
  • Sociological approach of school audiences

{/tabs}

fonction:
Associate Professor of Science of Education
fax:
cv:

Log In

Create an account